Pengikut

HIDUP UMPAMA LAYANG-LAYANG & JODOH











Hidup di dunia umpama layang-layang di langit takdir. Kita terbang tinggi, rendah, dekat, jauh, hanya di lembayu iradatNya. Kita akan terus terbang selagi ada angin dibekalkan, selagi kertas tidak koyak,selagi rangka masih kukuh.Tapi apabila tali telah putus, turunlah dengan REDHA, Kita tidak berhak untuk terus ‘terbang’ sekiranya maut menjemput pulang.


Sekuat mana saya setia,sehebat mana saya merancang, sejauh mana saya menunggu,sekeras mana saya bersabar,sejujur mana saya menerima awak.......jika ALLAH tidak menulis jodoh kita bersama...kita tetap tidak akan bersama...♥




Tidak bertemu mata, tidak bertemu suara,
Tidak mengungkap janji, tidak bermadah cinta,
Cukuplah kata mengingat TUHAN,
Cukuplah nasihat serta teguran,
Cukuplah aku tahu kau punya agama & iman,
Soal hati & perasaan biar masa menentukan,


HATI kita ALLAH yang punya,
HATI kita ALLAH yang jaga,
Berdoalah, kerna itu senjata kita,
Andai takdir hidup bersama,
Pasti ALLAH permudahkan jalannya..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

^_^ komen yer.